YIN YOGA

Yin Yoga is een helende les op een rustig tempo waarbij we minstens 3 minuten in een zittende of liggende pose blijven.

Deze vorm van yoga creëert meer ruimte op fysiek, energetisch en emotioneel niveau, het brengt flexibiliteit en openheid in wie we zijn.

We focussen ipv op de spieren op onze dieperliggende bindweefsels, om ze sterker, elastischer en gezonder te maken. Ook de organen krijgen hun heling, via de meridiaanlijnen.

Tijdens de Yin Yoga les is er ook telkens een moment van zelfreflectie, mindfulness of meditatie. We leren meer focussen, accepteren wat er is, minder oordelen en komen zo tot een diepere staat van rust en geluk. Zowel voor beginners als gevorderden.

KUNDALINI YOGA 

Kundalini Yoga wordt de yoga van het bewustzijn genoemd.

Het is een duizenden jaren oude vorm van yoga die stamt uit de tijd dat alle yogasystemen nog één geheel vormden. Men noemt kundalini yoga ook wel de moeder van alle yoga’s. Men vergelijkt deze yoga met een diamant, die in al zijn facetten weet op te lichten. Deze yoga werd oorspronkelijk alleen doorgegeven van leraar op leerling.

Eind jaren 60 bracht Yogi Bhajan Kundalini yoga vanuit India naar het Westen.

Technologie blijft ontwikkelen, we worden overdonderd door informatie en de werkdruk ligt steeds hoger. Ons lichaam en zenuwstelsel staan steeds meer onder spanning en stress. Kundalini yoga geeft ons de technologie die ons leert om te gaan met de uitdagingen van de 21ste eeuw. 

 

Kundalini energie wordt gesymboliseerd door een slapende slang die opgerold ligt aan de basis van de ruggengraat. Het is een creatieve, helende energie van bewustzijn die in iedereen slapend aanwezig is.

 

In Kundalini yoga leren we deze energie in onszelf te vinden en te gebruiken. Zowel pittige stukken als meditatieve stukken komen aan bod. Voor beginners en gevorderden.

Lees meer over Kundalini Yoga klik hier

STRETCH & RELEASE

Stretch & Release is een ontspannende reeks van poses waarbij we het lichaam rekken, vooral op spierniveau.

We gebruiken verschillende props om drukpunten in ons lichaam te stimuleren en hierdoor diepere weefsels los te maken. Tennisballen, bolsters en blokken helpen ons hierbij. Relaxatie staat op de eerste plaats in deze les, alsook bewust je lichaam voelen en je grenzen bewaken.

Met de rustige buikademhaling komen we tot een diepere rust en zuiveren we via het lymfesysteem ons lichaam.

Langere spieren, een eleganter lichaam, meer openheid en een ontspannen geest zijn enkele van de voordelen van deze les.

Zowel voor beginners als gevorderden.

Y O G A S T I J L E N

  • w-facebook
  • Twitter Clean
  • w-googleplus